Är du redo att göra skillnad?

Anta utmaningen och bli en del av vårt gäng som brinner för förändring och utveckling!

Vill du vara med och bygga ett nytt, unikt och modernt bolag inom fastighetsförvaltning?

På Novi har vi olika åldrar, bakgrunder, erfarenheter och personligheter. Vi kommer från olika företag och branscher och har olika lång erfarenhet från arbetslivet. Alla är vi olika men har en sak gemensamt – vi brinner för att göra våra kunder nöjda!

För att vi ska lyckas med detta har vi hela tiden ett stort engagemang i det vi gör och vi bryr oss om. Vi har ett starkt affärsmässigt fokus med sikte på att alla parter i en affär ska känna sig som vinnare och sist men inte minst så är vi nyfikna och ser värdet av att hela tiden lära nytt.

Är du redo att göra skillnad? Har du tålamod att arbeta i ett företag med utpräglad entreprenörsanda i stark tillväxt? Är du engagerad, nyfiken och ödmjuk? Om så är fallet – skicka ett mail till jagvillhajobbet@novire.se och berätta om dig själv och varför du bör bli en av oss.

Bostadsförvaltare/Avtalsadministratör

Novi söker en proffsig och jordnära bostadsförvaltare/                                                avtalsadministratör till nya kunduppdrag

Novi Real Estate erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter med huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm och regionkontor i centrala Göteborg. Vi är i stark tillväxt och söker nu medarbetare till våra nya uppdrag inom bostadsförvaltning.

Ansvarsområde och uppgifter.  Befattningen är ny och rollen är initialt en mix av bostadsförvaltning och avtalsadministration i ett par av våra nya kunduppdrag. Det kan även förekomma inslag av kommersiella avtal.

Som bostadsförvaltare har du ett övergripande ansvar för fastigheterna och bostäderna i aktuell/-a fastighetsportföljer vad gäller driftnetto, underhållsplaner, daglig drift mm. Tjänsten är därför såväl operativ som strategisk. Som Avtalsadministratör har du en central roll och du kommer att arbeta med alla förekommande administrativa arbetsuppgifter avseende bostäder, med inslag av kommersiella lokaler, såsom kontraktshantering, hyresavisering, hyresreskontra och olika hyresgästärenden.  Du ingår i team tillsammans med tekniska förvaltare, ekonomer och kundansvariga. Du har även ett nära samarbete med bovärd och övriga förvaltare och avtalsadministratörer i Novi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter – bostadsförvaltning

  • Månatlig rapportering av statistik och prognoser
  • Upprätta budget, prognoser, affärsplaner samt upprätta investeringskalkyler
  • Kontakt med hyresgäster, myndigheter, entreprenörer
  • Hålla i lägenhetsvisningar och uthyrning av vakanta objekt i samarbete med bostadsförmedlingen eller genom intern kö samt besiktning av lägenheter
  • ROT-besiktningar samt beställare av ROT-projekt
  • Tillsammans med det tekniska teamet för fastigheten samordna underhåll, serviceanmälan mm
  • Vårda och utveckla externa relationer med hyresvärdar, hyresgäster och andra intressenter som vi samverkar med
  • Nära samverka och samarbeta med Novis team kring fastigheterna och fastighetportföljen.
  • Hålla i driftsmöten samt delta i förvaltarmöten samt kundmöten
  • Bygga goda relationer och samverka med uppdragsgivar- e/na
  • Inslag av kommersiella lokaler kan förekomma i portföljen

 

Huvudsakliga uppgifter – hyresavtalsadministration

  • Skapa kompletta hyresavtal samt administration av dessa såsom scanning och arkivering både digitalt och fysiskt.
  • Upprätta uppsägningsunderlag till hyresavtal samt bevaka ärenden till hyresnämnden
  • Hantera uthyrningsärenden i samarbete med bostadsförmedlingen eller egen kö, ansökningar om bostadsbyten, ansökningar om andrahandsuthyrning
  • Bevaka och hantera otillåtna andrahandsuthyrningar i samarbete med bostadsförvaltaren
  • Vara delaktig i rapportering av statistik och prognoser
  • Ombesörja och säkerställa korrekt hyresavisering till kunder
  • Bevaka sena hyresinbetalningar, inkasso- och konkursärenden.
  • Kontakt med Hyresgäster via mail och telefon vid frågor om hyresavtal
  • Avräkningar av omsättningshyror, fastighetsskatt samt drifttillägg

 

Kvalifikationer och erfarenhet
För att trivas i rollen bör du ha eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi alternativt utbildning inom och/eller direkt erfarenhet av bostadsförvaltning och/eller hyresadministration. Utöver detta bör du ha erfarenhet av förhandling och ekonomistyrning, hyressättning, arbete med samordning av underhåll av fastigheter eller renoveringar, projektledning och samordning samt erfarenhet av att utveckla och förbättra processer, metoder och kvalitetsarbete.

Du behärskar MS Office paketet samt meriterande om du behärskar Property Management (Fastnet) och/eller relaterade fastighets- och avtalssystem. Du talar och skriver svenska obehindrat och har inga problem med att använda engelska när det så behövs.

Personliga egenskaper
Du är en person med en professionell inställning och integritet. Du bör ha god social kompetens och samarbetsförmåga och du är kvalitetsorienterad, kundinriktad och affärsmässig. Du är initiativrik, resultatorienterad och har ett noggrant och förvaltande arbetssätt med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är jordnära och trygg i dig själv med stor ödmjukhet och du trivs i miljöer med omväxlande tempo och arbetsuppgifter.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

 

För mer information och ansökan

Ansökan skickar du snarast möjligt till jagvillhajobbet@novire.se. Vid frågor kontakta Suzanne Tingwall, HR-ansvarig, 010-33 11 319 eller via mail ovan.

 

Välkommen med din ansökan!

Ekonomiassistent

Novi söker en vass ekonomiassistent till våra nya uppdrag!

Novi Real Estate erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter med huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm och regionkontor i centrala Göteborg. Vi är i stark tillväxt och söker nu medarbetare till våra nya uppdrag inom bostadsförvaltning.

Ansvarsområde och uppgifter.  Som ekonomiassistent har du en central roll och du arbetar ofta tillsammans med redovisningsekonomen i kunduppdragen och övriga på ekonomiavdelningen samt övriga medarbetare i verksamheten.

Du ansvarar för att granska, kontera och distribuera leverantörsfakturor enligt attestflöden i vårt fakturasystem samt skicka och återrapportera leverantörsbetalningar. Utöver det upprättar du kontoavstämningar för konton kopplade till leverantörsreskontran i samband med månads- och årsbokslut. Du har även en hel del kontakt med leverantörer och banker.

Som ekonomiassistent arbetar du i huvudsak med följande områden på övergripande nivå:

  • Leverantörsreskontra kontering och betalning
  • Fastighetsmoms
  • Projektredovisning
  • Bokföring
  • Löpande avstämningar kopplade till reskontran.
  • Fakturering

Kvalifikationer och erfarenhet
För att trivas i rollen bör du ha en bakgrund som gymnasieekonom samt gärna relevant eftergymnasial utbildning och utöver detta bör du ha minst ett par års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Du behärskar MS Officepaketet samt gärna ett flertal olika ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit 4 Business World (Agresso). Du talar och skriver svenska obehindrat och har inga problem med att använda engelska när det så behövs.

Personliga egenskaper
Du är en person med en professionell inställning och integritet. Du bör ha god social kompetens och samarbetsförmåga och du är kvalitetsorienterad, kundinriktad och affärsmässig. Du är initiativrik, resultatorienterad och har ett noggrant och förvaltande arbetssätt med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är jordnära och trygg i dig själv med stor ödmjukhet och du trivs i miljöer med omväxlande tempo och arbetsuppgifter.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

 

För mer information och ansökan

Ansökan skickar du snarast möjligt till jagvillhajobbet@novire.se.

Vid frågor kontakta Suzanne Tingwall, HR-ansvarig, 010-33 11 319 eller via mail ovan.

 

Välkommen med din ansökan!

Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare till Stockholm

Vill du arbeta i ett företag där du får en mix av glada skratt, tuffa förhandlingar, mänskliga möten och vassa kollegor?

Kommersiell förvaltare

Vi söker en proaktiv, strukturerad och ansvarstagande kommersiell förvaltare med ett stort personligt driv, engagemang och affärsmässighet. Du kommer att ingå i vårt förvaltningsteam i Stockholm där du antingen arbetar i ett stort kunduppdrag eller med flera av våra andra förvaltningsuppdrag.

Som kommersiell förvaltare på Novi Real Estate har du ett helhetsansvar för din fastighetsportfölj. Det innebär bland annat att du ansvarar för driftnettot, ekonomisk rapportering, budget, prognos och affärsplaner. Du identifierar och initierar utveckling och förbättringar. Du har affärsmässigt ansvar och skapar goda relationer till hyresgäster, sköter hyresfrågor, avtal, omförhandlingar och uppsägningar etc. Som förvaltare leder du teamet kring fastigheterna i syfte att nå uppställda mål.

Kompetens och erfarenhet

Du bör ha högskoleutbildning inom lantmäteri, ekonomi, teknik eller motsvarande och flera års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning (kontor, butiker etc). Du har god förhandlingsvana och erfarenhet av självständiga hyresförhandlingar. Du bör ha kunskaper i och förståelse för investeringskalkyler och ekonomi samt goda kunskaper i hyresjuridik.

Som person behöver du vara noggrann, självständig och ansvarstagande. Du är ödmjuk och har hög integritet. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Du har ett affärsmässigt sinne och en hög servicekänsla och du bör även vara en kommunikativ person med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har goda datakunskaper och är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

 

För mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på vårt huvudkontor på Blasieholmen i Stockholm. Vill du veta mer om tjänsten – kontakta HR-ansvarig Suzanne Tingwall på 010-33 11 319 eller förvaltningschef Kinga Kinnunen på 010-331 13 02. Ansökan skickar du genast till: jagvillhajobbet@novire.se

 

Välkommen med din ansökan!

 

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare till Stockholm

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik och fastigheter och som trivs i händelsernas centrum!

Arbetsuppgifter:

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknisk förvaltning, har goda kunskaper inom fastighetsdrift och har arbetat i en liknande roll under ett antal år med underhållsprojekt, energifrågor, upphandlingar mm.

Du kommer att stötta den kommersiella förvaltaren i teknikfrågor och bistår även denne i arbetet med att upprätta budget, prognos och affärsplaner avseende teknik.

I din roll ingår även ansvar för teknisk upphandling, planering och genomförande av tekniskt underhåll.

Du kommer även att initiera, leda och upphandla tekniska utredningar och teknikprojekt i fastigheterna. Ett annat ansvarsområde är att löpande se till att gällande myndighetskrav efterlevs.

Du har daglig kontakt med hyresgästerna och du har ansvar för styrning och kontroll av underentreprenörer

 

Erfarenhet

Du har flera års erfarenhet av att arbeta med fastighetsdrift, förvaltning, underhållsprojekt, energifrågor, upphandlingar samt kvalificerade förhandlingar. Du bör ha god förhandlingsvana och en bakgrund som högskoleingenjör eller KY-utbildning. Erfarenhet av samspelet beställare/leverantör är önskvärd

 

Personliga egenskaper

Som person är du självgående, engagerad och har ett personligt driv. Du är en god administratör som är strukturerad och har lätt för att planera och organisera ditt arbete. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Du har ett affärsmässigt sinne och en hög servicekänsla och du bör även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och goda datakunskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad på vårt huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm.

 

Om Novi Real Estate

Novi Real Estate erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter med huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm och regionkontor i centrala Göteborg. Vi är en nytänkande aktör som med stabila och finansiellt starka ägare tillför kompetens och kunskap till branschen. Ambitionen är att utveckla Novi Real Estate till en långsiktig och konkurrenskraftig aktör på förvaltningsmarknaden. Våra ägare och partners har lång erfarenhet av att utveckla uppdrag, organisationer och bolag. Detta ger oss en stabil plattform att bygga vidare på.

I denna rekrytering samarbetar Novi Real Estate med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer.

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Ira Isaksson 0704-85 75 59 eller Rikard Sunnerskog 0735-26 33 29. Klicka här för ansöka till tjänsten som Teknisk Förvaltare till Novi Real Estate

 

Välkommen med din ansökan!

Här presenteras löpande de tjänster vi söker

På Novi har vi ett stort engagemang för fastigheter, förvaltning och affärer! Här presenterar vi löpande de tjänster som är aktuella just nu.

Du är alltid välkommen att spontant skicka ditt intresse till jagvillhajobbet@novire.se.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. När du ansöker till oss godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy. Mer information finns att läsa på vår hemsida: https://novire.se/gdpr/

Välkommen med din ansökan!

Har du allmänna frågor? Kontakta oss här.

Serviceanmälan