Är du redo att göra skillnad?

Anta utmaningen och bli en del av vårt gäng som brinner för förändring och utveckling!

Vill du vara med och bygga ett nytt, unikt och modernt bolag inom fastighetsförvaltning?

På Novi har vi olika åldrar, bakgrunder, erfarenheter och personligheter. Vi kommer från olika företag och branscher och har olika lång erfarenhet från arbetslivet. Alla är vi olika men har en sak gemensamt – vi brinner för att göra våra kunder nöjda!

För att vi ska lyckas med detta har vi hela tiden ett stort engagemang i det vi gör och vi bryr oss om. Vi har ett starkt affärsmässigt fokus med sikte på att alla parter i en affär ska känna sig som vinnare och sist men inte minst så är vi nyfikna och ser värdet av att hela tiden lära nytt.

Är du redo att göra skillnad? Har du tålamod att arbeta i ett företag med utpräglad entreprenörsanda i stark tillväxt? Är du en engagerad, nyfiken och ödmjuk? Om så är fallet – skicka ett mail till jagvillhajobbet@novire.se och berätta om dig själv och varför du bör bli en av oss.

Nytänkande IT-ansvarig/verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering

Älskar du att vara i händelsernas centrum och kan trolla med knäna?

Novi Real Estate söker en nytänkande IT-ansvarig/verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering och effektiva processer.

Hos oss på Novi – en av Sveriges ledande aktörer inom extern fastighetsförvaltning – kommer du att vara en nyckelspelare. Vi står inför flera spännande utmaningar och din insats kommer att ha stor betydelse för utvecklingen av vår verksamhet

Rollen

Rollen innebär att du säkerställer att företaget har moderna och effektiva IT-verktyg som stödjer och möjliggör våra prioriterade affärsmål. Du har ett övergripande ansvar för Novis IT-strategi och policy och utifrån ett verksamhetsperspektiv driver du olika typer av utvecklingsprojekt från ax till limpa med fokus på att säkra effekt och nytta.
Du håller ihop, kvalitetssäkrar och effektiviserar interna processer och är delaktig, tillsammans med affärsutvecklaren, i effektiviseringen av våra externa tjänsteerbjudanden. Du är även delaktig i införsäljningen av nya förvaltningsuppdrag och medverkar vid externa IT-events och mässor.
Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt och det kan handla om allt från inköp och hantering av hård- och mjukvara och att säkerställa medarbetarnas IT-kompetens till att ansvara för att leda större initiativ och projekt inom ditt verksamhetsområde. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt och du samarbetar dagligen med kollegor från alla delar i företaget.
I din roll ansvarar du för även för budget, rapportering och uppföljning av Novis IT- och verksamhetsutveckling och du rapporterar till VD och företagsledning. Befattningen ingår i företagsledningen.
Arbetsklimatet på Novi är prestigelöst och utmanande. Vi trivs och har skoj på jobbet, samtidigt som vill vi nå tydliga resultat.

Kvalifikationer

  • Mycket god erfarenhet inom IT- och verksamhetsutveckling
  • Gedigen erfarenhet av projektledning inom IT och verksamhetsfrågor
  • Du är behovs- och kundorienterad, med vana att arbeta mål- och resultatinriktat
  • Du har ett starkt affärsfokus
  • Förmåga och erfarenhet av att beskriva och konkretisera behov och driva komplexa utvecklingsprocesser
  • Erfarenhet av digital verksamhetsutveckling och processutveckling är meriterande

För att lyckas i rollen krävs det att du är analytisk, strukturerad och har ett genuint intresse för IT- och digitaliseringsfrågor samt förändrings- och utvecklingsarbete. Du är självgående, drivande och uthållig i ditt arbetssätt. Vidare är du nyfiken, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt samtidigt som du har integritet och kan övertyga med goda argument. Du skapar förtroende och inspirerar.

Din huvudsakliga arbetsplats blir på Novis huvudkontor på Blasieholmen men det finns även möjlighet att arbeta hemifrån när det lämpar sig för jobbet.

Vi erbjuder dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete i en miljö präglad av entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet samt korta beslutsvägar och högt i tak. Du kommer att få vara en del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Alla är delaktiga i utvecklingen av vår verksamhet och vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra. Vi har ett stort affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet.

För mer information och ansökan

För mer information om tjänsten kontakta Suzanne Tingwall på tel: 010-33 11 319. Vi kommer att läsa ansökningar löpande varför vi ber dig att ansöka tjänsten snarast. Ansök tjänsten genom att maila till jagvillhajobbet@novire.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. När du ansöker till oss godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy. Mer information finns att läsa på vår hemsida.

Välkommen med din ansökan!

Ytterligare tre tjänster inom Kommersiell- & Teknisk förvaltning samt Projektledning

Vill du arbeta på ett företag där du får en mix av glada skratt, tuffa förhandlingar, mänskliga möten och vassa kollegor?

Kommersiell förvaltare

Vi söker en proaktiv, strukturerad och ansvarstagande kommersiell förvaltare med ett stort personligt driv, engagemang och affärsmässighet. Du kommer att ingå i vårt förvaltningsteam i Stockholm där du initialt kommer att arbeta i vårt största kunduppdrag och på sikt kommer du att arbeta med flera av våra andra förvaltningsuppdrag.

Som kommersiell förvaltare på Novi Real Estate har du ett helhetsansvar för din fastighetsportfölj. Det innebär bland annat att du ansvarar för driftnettot, ekonomisk rapportering, budget, prognos och affärsplaner. Du identifierar och initierar utveckling och förbättringar. Du har affärsmässigt ansvar och skapar goda relationer till hyresgäster, sköter hyresfrågor, avtal, omförhandlingar och uppsägningar etc. Som förvaltare leder du teamet kring fastigheterna i syfte att nå uppställda mål.

Kompetens och erfarenhet för kommersiell förvaltare

Du bör ha högskoleutbildning inom lantmäteri, ekonomi eller teknik eller motsvarande och flera års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning (kontor, butiker etc). Du har god förhandlingsvana och erfarenhet av självständiga hyresförhandlingar. Du bör ha kunskaper i och förståelse för investeringskalkyler och ekonomi samt goda kunskaper i hyresjuridik.

Som person behöver du vara noggrann, självständig och ansvarstagande. Du är ödmjuk och har hög integritet. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Du har ett affärsmässigt sinne och en hög servicekänsla och du bör även vara kommunikativ person med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du har goda datakunskaper och är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Projektledare och Teknisk förvaltare

Till vårt teknik- och projektteam söker vi 2 tjänster, dels en projektledare som gillar att ta stort ansvar och att leda byggprojekt i kommersiella fastigheter från ax till limpa, dels en teknisk förvaltare som har ett brinnande intresse för teknisk förvaltning och goda kunskaper inom fastighetsdrift!

Som projektledare kommer dina huvudsakliga uppgifter att vara:

  • Leda byggprojekt från start till slutbesiktning (investerings-, underhålls- och ROT-projekt samt lokalanpassningar)
  • Agera byggherreombud för fastighetsägaren
  • Ansvara för att ta fram beslutsunderlag för investerings- och ombyggnadsprojekt
  • Projektstyrning mot mål avseende ekonomi, tid och kvalitet
  • Upphandling av konsulter och entreprenörer
  • Byggsamordning och koordinering av samarbetspartners
  • Dokumentation, administration och fakturahantering kring projekten
  • Rådgivare till förvaltnings- och uthyrningsavdelningen i byggtekniska frågor
  • Hålla dig uppdaterad inom lagar och bestämmelser för bygg- och fastighetsbranschen

Kompetens och erfarenhet projektledare

Du bör ha civil/högskoleingenjörsexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av att arbeta som projektledare i liknande projekt. I din roll kommer du att ansvara för relationen med flera olika aktörer och god samarbetsförmåga är därför avgörande. Vi lägger stor vikt vid att du har god förståelse för samspelet med hyresgäster i olika typer av projekt och har god kommunikativ förmåga. Du behöver också ha goda kunskaper om byggprocessen och nyckelaktiviteterna i de olika skedena samt god kännedom om entreprenadjuridik.

Som person har du god social kompetens med en kund- och serviceinriktad inställning och ett stort engagemang och driv. Du behöver vara strukturerad och kunna planera och organisera ditt arbete och du är en god administratör Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och ett affärsmässigt sinne. Du bör även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska och du bör ha goda datakunskaper. Du är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Erfarenhet av beställarrollen och BAS-P är meriterande.

 Som Teknisk förvaltare kommer du främst att arbeta med:

  • Initiera, leda och upphandla tekniska utredningar och teknikprojekt i fastigheterna
  • Säkerställa att gällande myndighetskrav efterlevs
  • Daglig kontakt med hyresgäster
  • Ansvar för styrning och kontroll av underentreprenörer.
  • Stötta den kommersiella förvaltaren i teknikfrågor och bistår även denne i arbetet med att upprätta budget, prognos och affärsplaner avseende teknik.
  • Ansvar för teknisk upphandling, planering och genomförande av tekniskt underhåll

Kompetens och erfarenhet Teknisk förvaltare

Du har ett par års erfarenhet av att arbeta med fastighetsdrift, förvaltning, underhållsprojekt, energifrågor, upphandlingar samt kvalificerade förhandlingar. Du bör ha god förhandlingsvana och en bakgrund som högskoleingenjör eller KY-utbildning. Erfarenhet av samspelet beställare/leverantör är meriterande.
Som person är du självgående, engagerad och har ett personligt driv. Du är en god administratör som är strukturerad och har lätt för att planera och organisera ditt arbete. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Du har ett affärsmässigt sinne och en hög servicekänsla och du bör även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du bör ha goda datakunskaper och du är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.
Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

För mer information och ansökan

Samtliga tjänster är tillsvidare och är placerade vid vårt huvudkontor på Blasieholmen i Stockholm. Vill du veta mer om någon av tjänsterna – kontakta HR-ansvarig Suzanne Tingwall på 010-33 11 319. Ansökan skickar du senast 8 februari 2019 till: jagvillhajobbet@novire.se

Välkommen med din ansökan!

Här presenteras löpande de tjänster vi söker

På Novi har vi ett stort engagemang för fastigheter, förvaltning och affärer! Här presenterar vi löpande de tjänster som är aktuella just nu.

Du är alltid välkommen att spontant skicka ditt intresse till jagvillhajobbet@novire.se.

Välkommen med din ansökan!

Har du allmänna frågor? Kontakta oss här.