Är du redo att göra skillnad?

Anta utmaningen och bli en del av vårt gäng som brinner för förändring och utveckling!

Vill du vara med och bygga ett nytt, unikt och modernt bolag inom fastighetsförvaltning?

På Novi har vi olika åldrar, bakgrunder, erfarenheter och personligheter. Vi kommer från olika företag och branscher och har olika lång erfarenhet från arbetslivet. Alla är vi olika men har en sak gemensamt – vi brinner för att göra våra kunder nöjda!

För att vi ska lyckas med detta har vi hela tiden ett stort engagemang i det vi gör och vi bryr oss om. Vi har ett starkt affärsmässigt fokus med sikte på att alla parter i en affär ska känna sig som vinnare och sist men inte minst så är vi nyfikna och ser värdet av att hela tiden lära nytt.

Är du redo att göra skillnad? Har du tålamod att arbeta i ett företag med utpräglad entreprenörsanda i stark tillväxt? Är du en engagerad, nyfiken och ödmjuk? Om så är fallet – skicka ett mail till jagvillhajobbet@novire.se och berätta om dig själv och varför du bör bli en av oss.

Stockholm - Affärsdriven förvaltningsansvarig

Vill du ha marknadens mest intressanta jobb inom förvaltning? Vill du vara del av ett växande, nytänkande bolag i framkant? Novi söker en affärsdriven förvaltningsansvarig till vårt största kunduppdrag.

Vi söker, till vårt kunduppdrag för Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Trygg Liv (publ) omfattande fastigheter till ett värde av ca 29 Mdr, en Förvaltningsansvarig Stockholm som brinner för förvaltning, för att hålla högsta kvalitét i leverans samt för att ha nöjda kunder.
Som förvaltningsansvarig i uppdraget ska du upprätthålla och bygga vidare på den höga kvaliteten i förvaltningsleveransen och tillsammans med förvaltarna proaktivt arbeta med fastighetsbeståndet för att tillmötesgå kundens krav och önskemål om utveckling och optimering av fastigheternas driftnetto samt hög servicegrad och goda relationer till hyresgästerna. Du rapporterar till Kundansvarig för uppdraget. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

√  Coacha, arbetsleda och vara ett stöd för förvaltarna inom uppdraget
√  Ansvara för att rutiner och processer efterlevs och effektiviseras
√  Ansvara för månatliga förvaltningsmöten med kund
√  Ansvara för att erforderliga beslutsunderlag upprättas
√  Ansvara för att teckna och säga upp hyresavtal
√  Ansvara för framtagande av investeringskalkyler
√  Delta i större hyresförhandlingar
√  Vara ett stöd i samband med budget-, prognos- och affärsplanearbetet
√  Arbeta för och främja goda och långsiktiga kund- och hyresgästrelationer
√  Nära samverkan med övriga avdelningar
√  Nära samverka med och ansvara för löpande information och rapportering till Kundansvarig
√  Ingå i uppdragsledningen
√  Beroende på kompetens och erfarenhet av ledarskap kan även personalansvar ingå i rollen

Erfarenhet och utbildning

Du har minst 5 års erfarenhet av kommersiell och affärsdriven fastighetsförvaltning eller delvis från likvärdiga roller. Erfarenhet av budget- och prognosarbete för fastighetsportföljer samt mycket god kunskap om och förståelse för investeringsbeslut.
Du har utmärkta kunskaper i fastighets- och hyresrätt samt mycket god förhandlingsvana. Erfarenhet av personalansvar är meriterande liksom kompetens från butiks- och/eller bostadssegmenten.
Du är civilekonom eller civilingenjör från samhällsbyggnad/lantmäteri eller har annan likvärdig högskoleutbildning.

Personliga egenskaper

Som person är du strukturerad och ansvarstagande med ett stort personligt driv, engagemang och affärsmässighet. Du trivs i ett högt tempo är prestigelös och har ett högt strategiskt tänkande.
Du är inriktad på att tillsammans med ditt team skapa mervärden och resultat. Rollen innebär många kontaktytor internt och externt varför du besitter hög social kompetens och har lätt för att samarbeta.
Du är lyhörd och kommunikativ samtidigt som du är kreativ och entusiasmerande. Naturligtvis har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt

För mer information och ansökan

För mer information om tjänsten kontakta Suzanne Tingwall på tel: 010-33 11 319.

Vi kommer att läsa ansökningar löpande varför vi ber dig att ansöka tjänsten snarast. Ansök tjänsten på jagvillhajobbet@novire.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. När du ansöker till oss godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy.
Mer information finns att läsa på vår hemsida: https://novire.se/gdpr/

Välkommen med din ansökan!

Stockholm - Uthyrare med retailkompetens och stort kontaktnät

Novi ökar sitt fokus på retail och vi vill förstärka vårt team med spetskompetens inom området. Vi söker dig som har bred erfarenhet och ett stort kontaktnät inom retail och du kommer att vara vår ”expert” inom området. Dina arbetsuppgifter kommer att variera mellan uthyrning, att ansvara för kommersiellt fokus i retailprojekt och viss marknadsföring. Organisatoriskt kommer du att tillhöra uthyrningsteamet i Stockholm, men du kommer att samarbeta med Novis alla enheter.

I rollen kommer du bland annat att arbeta med uthyrning av främst butiker och utvecklingsprojekt inom retail i centrala Stockholm samt på handelsplatser i Stockholmsområdet, i Västerås och Uppsala. Då vi är en liten organisation innebär det att vi alla kavlar upp ärmarna ibland och tar i där det behövs, till exempel med kontorsuthyrning eller annat kul. I rollen ingår också att samarbeta med och samordna kontakter med mäklare och tenant rep, arkitekter, projektledare m.fl. i de fall detta förekommer. Du driver ett tätt och framgångsrikt samarbete med dina kollegor på förvaltning och projekt/teknik.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

√  Delta i utveckling och marknadsföring av Novis retailerbjudande mot marknaden och intressenter

√  Aktivt deltagande i våra retailprojekt med planering, genomförande, uppföljning, utvärdering och marknadsföringsaktiviteter kring dessa

√  Uthyrningsarbete från ax till limpa främst i fråga om retaillokaler och i viss mån även kontorslokaler– vilket bl a innebär analyser av lokalförutsättningar,
visning av lokaler, förhandlingar med intressenter, framtagande av marknadsföringsaktiviteter samt samråd med förvaltare om lämpliga lokalanpassningar och strategier

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi, mäkleri och/eller marknadsföring. Du har troligen ett par års erfarenhet från roller som te x uthyrare inom retail, centrumledare, tenant-rep, etablerare eller liknande med ett upparbetat kontaktnät inom retail.
Du har förhandlingsvana och gärna erfarenhet av hyresförhandlingar. Du bör ha kunskaper i och förståelse för investeringskalkyler, ekonomi och kunskaper inom hyresjuridik.

Personliga egenskaper

Som person har du ett starkt driv och ett affärsmässigt fokus. Du motiveras av att göra affärer och bör vara strukturerad i ditt genomförande.
Det är viktigt för oss att du tydligt kan identifiera dig med våra värdeord; Engagemang, Entreprenörskap, Affärsmässighet och Nyfikenhet.

Du har mycket god social och kommunikativ förmåga och du är bra på att samarbeta – en riktig teamplayer! För att trivas i rollen bör du ha stort intresse för sälj och marknadsföring och för fastigheter och fastighetsutveckling.

För mer information och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten – kontakta uthyrningsansvarig Fredrik Lindén eller kundansvarig Anna Smith via vår växel: 010-33 11 300. Ansökan skickar du till: jagvillhajobbet@novire.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. När du ansöker till oss godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy.
Mer information finns att läsa på vår hemsida https://novire.se/gdpr/

Välkommen med din ansökan!

Göteborg - Engagerad teknisk förvaltare med projektkompetens

På Novi brinner vi för fastigheter, förvaltning och affärer! Som förvaltare jobbar du i ett nyfiket och kompetent team.

Vi söker dig som gillar att ta stort ansvar och att leda mindre bygg- och underhållsprojekt från ax till limpa! Du kommer att leda byggprojekt från tidig projektering fram till slutbesiktning. Projekten omfattar lokalanpassningar, investerings- underhålls- och ROT-projekt i bostäder och kommersiella fastigheter.

I din roll ansvarar du för byggsamordning och koordinering av samarbetspartners och arbetar med dokumentation, administration och fakturahantering kring projekten. Du har rollen som intern rådgivare mot förvaltnings- och uthyrningsavdelningen i byggnadstekniska frågor och håller dig uppdaterad inom lagar och bestämmelser för bygg- och fastighetsbranschen

Utöver detta kommer du att arbeta med teknisk förvaltning i team med kundvärd och kommersiell förvaltare och stöttar i samtliga teknik- och projektfrågeställningar rörande fastigheterna i aktuell fastighetsportfölj.  Portföljen innefattar i huvudsak kommersiella fastigheter med hög installationstäthet.
Du ansvarar för upprättande av budget, prognos och affärsplaner avseende teknik och underhållsprojekt samt ansvarar för uppföljning av hela kostnadssidan. Ansvaret omfattar även att löpande tillse att gällande myndighetskrav efterlevs. Du har daglig kontakt med hyresgäster och du har ansvar för upphandling och styrning av underentreprenörer.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för och erfarenhet av teknisk förvaltning och projektledning. Du bör ha minst ett par års erfarenhet av teknisk förvaltning och du bör även ha arbetat med projekt såsom hyresgästanpassningar, underhållsprojekt och liknande. Du har kunskaper inom fastighetsdrift och har arbetat med energifrågor, upphandlingar samt har förhandlingsvana. Det är också viktigt att du har kunskap om byggprocessen och nyckelaktiviteterna i de olika skedena samt kännedom om entreprenadjuridik. Vi ser gärna att du har en relevant teknisk högskoleutbildning eller KY-utbildning.

Personliga egenskaper

Som person är du självgående, engagerad och har ett personligt driv. Du är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete och du är en god administratör. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga, service- och affärsförståelse och lätt för att samarbeta. Du är en god kommunikatör och uttrycka dig bra i tal och skrift. Eftersom tjänsten innebär vissa resor är körkort ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i centrala Göteborg.

För mer information och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten – kontakta regionansvarig Jimmy Ronstad på 010-33 11 401.

I denna rekrytering samarbetar vi med Isaksson Rekrytering och du får vidare information samt ansöker till tjänsten via följande länk.

Välkommen med din ansökan!

Stockholm - Kommersiell förvaltare som bygger goda relationer

Vill du vara med och bygga ett bolag som vill vara annorlunda? Älskar du att skapa affärer och utveckla goda relationer?.

Som kommersiell förvaltare på Novi Real Estate har du ett helhetsansvar för din fastighetsportfölj. Det innebär bland annat att du ansvarar för driftnettot, ekonomisk rapportering, budget, prognos och affärsplaner. Du identifierar och initierar utveckling och förbättringar. Du har affärsmässigt ansvar och relation till hyresgäster samt sköter hyresfrågor, avtal, omförhandlingar och uppsägningar etc.
Som förvaltare leder du teamet kring fastigheterna i syfte att nå uppställda mål.

Vi erbjuder

På Novi Real Estate brinner vi för utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas. Detta kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet – något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Vi erbjuder en bred, utvecklande och självständig roll som passar personer med stort eget driv och affärsmässighet. Du får arbeta med ett centralt och mycket attraktivt fastighetsbestånd i city.
Och inte minst en möjlighet att få vara med och utveckla ett nystartat bolag med höga ambitioner och som redan är nummer två på marknaden. Miljön på Novi Real Estate är dynamisk och präglas av korta och snabba beslutsvägar.

Kvalifikationer

√  Högskoleutbildning inom lantmäteri, ekonomi eller teknik
√  Flera års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning (kontor, butiker etc.)
√  God förhandlingsvana
√  Erfarenhet av hyresförhandlingar
√  Goda kunskaper i och förståelse för investeringskalkyler och ekonomi
√  Goda kunskaper i hyresjuridik

Personliga egenskaper

√  Självständig och ansvarstagande
√  Noggrann
√  Relationsorienterad med god samarbetsförmåga
√  Ödmjuk
√  Hög integritet
√  Kommunikativ

Naturligtvis har du ett stort intresse för sälj, marknadsföring, fastigheter och fastighetsutveckling.

För mer information och ansökan

Eventuella frågor om tjänsten kan besvaras av Patrik Peter, patrik.peter@k2search.se eller på telefonnummer  070-977 55 80.
Vi kommer att läsa ansökningar löpande varför vi ber dig att ansöka tjänsten snarast. Ansök tjänsten på denna länk.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan!

Här presenteras löpande de tjänster vi söker

På Novi brinner vi för fastigheter, förvaltning och affärer! Se ovan för de tjänster som är aktuella just nu.

Du är alltid välkommen att spontant skicka ditt intresse till jagvillhajobbet@novire.se.

Välkommen med din ansökan!

Har du allmänna frågor? Kontakta oss här.