Är du redo att göra skillnad?

Anta utmaningen och bli en del av vårt gäng som brinner för förändring och utveckling!

Vill du vara med och bygga ett nytt, unikt och modernt bolag inom fastighetsförvaltning?

På Novi har vi olika åldrar, bakgrunder, erfarenheter och personligheter. Vi kommer från olika företag och branscher och har olika lång erfarenhet från arbetslivet. Alla är vi olika men har en sak gemensamt – vi brinner för att göra våra kunder nöjda!

För att vi ska lyckas med detta har vi hela tiden ett stort engagemang i det vi gör och vi bryr oss om. Vi har ett starkt affärsmässigt fokus med sikte på att alla parter i en affär ska känna sig som vinnare och sist men inte minst så är vi nyfikna och ser värdet av att hela tiden lära nytt.

Är du redo att göra skillnad? Har du tålamod att arbeta i ett företag med utpräglad entreprenörsanda i stark tillväxt? Är du engagerad, nyfiken och ödmjuk? Om så är fallet – skicka ett mail till jagvillhajobbet@novire.se och berätta om dig själv och varför du bör bli en av oss.

Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare till Stockholm

Vill du arbeta i ett företag där du får en mix av glada skratt, tuffa förhandlingar, mänskliga möten och vassa kollegor?

Kommersiell förvaltare

Vi söker en proaktiv, strukturerad och ansvarstagande kommersiell förvaltare med ett stort personligt driv, engagemang och affärsmässighet. Du kommer att ingå i vårt förvaltningsteam i Stockholm där du antingen arbetar i ett stort kunduppdrag eller med flera av våra andra förvaltningsuppdrag.

Som kommersiell förvaltare på Novi Real Estate har du ett helhetsansvar för din fastighetsportfölj. Det innebär bland annat att du ansvarar för driftnettot, ekonomisk rapportering, budget, prognos och affärsplaner. Du identifierar och initierar utveckling och förbättringar. Du har affärsmässigt ansvar och skapar goda relationer till hyresgäster, sköter hyresfrågor, avtal, omförhandlingar och uppsägningar etc. Som förvaltare leder du teamet kring fastigheterna i syfte att nå uppställda mål.

Kompetens och erfarenhet

Du bör ha högskoleutbildning inom lantmäteri, ekonomi, teknik eller motsvarande och flera års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning (kontor, butiker etc). Du har god förhandlingsvana och erfarenhet av självständiga hyresförhandlingar. Du bör ha kunskaper i och förståelse för investeringskalkyler och ekonomi samt goda kunskaper i hyresjuridik.

Som person behöver du vara noggrann, självständig och ansvarstagande. Du är ödmjuk och har hög integritet. Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Du har ett affärsmässigt sinne och en hög servicekänsla och du bör även vara en kommunikativ person med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har goda datakunskaper och är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

 

För mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på vårt huvudkontor på Blasieholmen i Stockholm. Vill du veta mer om tjänsten – kontakta HR-ansvarig Suzanne Tingwall på 010-33 11 319 eller förvaltningschef Kinga Kinnunen på 010-331 13 02. Ansökan skickar du genast till: jagvillhajobbet@novire.se

 

Välkommen med din ansökan!

 

Projektledare

Projektledare till Stockholm

Gillar du att ta stort ansvar – från ax till limpa? Vi söker en vass projektledare till våra byggprojekt!

 

Projektledare

Till vårt teknik- och projektteam i Stockholm söker vi en projektledare som gillar att ta stort ansvar och att leda byggprojekt i kommersiella fastigheter från ax till limpa!

Som projektledare kommer dina huvudsakliga uppgifter att vara:

  • Leda byggprojekt från start till slutbesiktning (investerings-, underhålls- och ROT-projekt samt lokalanpassningar)
  • Ansvara för att ta fram beslutsunderlag för investerings- och ombyggnadsprojekt
  • Projektstyrning mot mål avseende ekonomi, tid och kvalitet
  • Upphandling av konsulter och entreprenörer
  • Byggsamordning och koordinering av samarbetspartners
  • Dokumentation, administration och fakturahantering kring projekten
  • Rådgivare till förvaltnings- och uthyrningsavdelningen i byggtekniska frågor
  • Hålla dig uppdaterad inom lagar och bestämmelser för bygg- och fastighetsbranschen

Kompetens och erfarenhet

Du bör ha civil/högskoleingenjörsexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning och minst 3 års erfarenhet av att arbeta som projektledare i liknande projekt. I din roll kommer du att ansvara för relationen med flera olika aktörer och god samarbetsförmåga är därför avgörande. Vi lägger stor vikt vid att du har god förståelse för samspelet med hyresgäster i olika typer av projekt och har god kommunikativ förmåga. Du behöver också ha goda kunskaper om byggprocessen och nyckelaktiviteterna i de olika skedena samt god kännedom om entreprenadjuridik.

Som person har du god social kompetens med en kund- och serviceinriktad inställning och ett stort engagemang och driv. Du behöver vara strukturerad och kunna planera och organisera ditt arbete och du är en god administratör Din roll innebär att du har många olika kontaktytor, både internt och externt, och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och ett affärsmässigt sinne. Du bör även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska och du bör ha goda datakunskaper. Du är van vid att arbeta med digitala och mobila IT-verktyg.

Erfarenhet av beställarrollen och BAS-P är meriterande.

 

Vi erbjuder

På Novi brinner vi för förvaltning och utveckling av både människor, bolag och fastigheter. Vi vill utveckla en bransch som behöver utvecklas, vilket kräver entreprenörskap, engagemang, affärsmässighet och nyfikenhet, något som både Novis ägare, ledning och medarbetare präglas av.

Hos oss på Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete både internt och med våra kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Vi tar ansvar för våra kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Vi ser värdet av att hela tiden lära nytt.

 

För mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad vid vårt huvudkontor på Blasieholmen i Stockholm. Vill du veta mer om tjänsten – kontakta Suzanne Tingwall, HR-chef på 010-33 11 319 eller Susanna Ternstedt, teamledare projekt på 010-331 13 23. Ansökan skickar du snarast till: jagvillhajobbet@novire.se

Välkommen med din ansökan!

 

Ekonomiassistent

Novi söker en vass ekonomiassistent till våra växande och nya uppdrag

Novi Real Estate erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter med huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm och regionkontor i centrala Göteborg. Vi är i stark tillväxt och söker nu medarbetare till våra nya uppdrag inom bostadsförvaltning.

Ansvarsområde och uppgifter.  Som ekonomiassistent har du en central roll och du arbetar ofta tillsammans med redovisningsekonomen i kunduppdragen och övriga på ekonomiavdelningen samt övriga medarbetare i verksamheten.

Du ansvarar för att granska, kontera och distribuera leverantörsfakturor enligt attestflöden i vårt fakturasystem samt skicka och återrapportera leverantörsbetalningar. Utöver det upprättar du kontoavstämningar för konton kopplade till leverantörsreskontran i samband med månads- och årsbokslut. Du har även en hel del kontakt med leverantörer och banker.

Som ekonomiassistent arbetar du i huvudsak med följande områden på övergripande nivå:

  • Leverantörsreskontra kontering och betalning
  • Fastighetsmoms
  • Projektredovisning
  • Bokföring
  • Löpande avstämningar kopplade till reskontran.
  • Fakturering

Kvalifikationer och erfarenhet
För att trivas i rollen bör du ha en bakgrund som gymnasieekonom samt gärna relevant eftergymnasial utbildning och utöver detta bör du ha minst ett par års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent. Du behärskar MS Officepaketet samt gärna ett flertal olika ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit 4 ERP (fd UBW/Agresso). Du talar och skriver svenska obehindrat och har inga problem med att använda engelska när det så behövs.

Personliga egenskaper
Du är en person med en professionell inställning och integritet. Du bör ha god social kompetens och samarbetsförmåga och du är kvalitetsorienterad, kundinriktad och affärsmässig. Du är initiativrik, resultatorienterad och har ett noggrant och förvaltande arbetssätt med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är jordnära och trygg i dig själv med stor ödmjukhet och du trivs i miljöer med omväxlande tempo och arbetsuppgifter.

 

För mer information och ansökan

Ansökan skickar du snarast möjligt till jagvillhajobbet@novire.se.

Vid frågor kontakta Suzanne Tingwall, HR-ansvarig, 010-33 11 319 eller via mail ovan.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Kundekonom

Novi Real Estate växer med nya kunduppdrag! Vi söker nu en engagerad och erfaren kundekonom till huvudkontoret i Stockholm

Vi söker en engagerad, erfaren och ansvarsfull kundekonom till våra kunduppdrag. Som kundekonom hos oss har du huvudansvar för den löpande redovisningen för respektive kund. I vissa uppdrag kommer du även att lägga viss tid på att utveckla processer och strukturer. Då vi är ett relativt ungt bolag erbjuds du en unik möjlighet att vara med i tidigt skede i en växande förvaltningsverksamhet och i ett entreprenörsdrivet företag.

 

Ansvarsområde och uppgifter
Som kundekonom agerar du i gränssnittet mellan ekonomi och förvaltning och ansvarar för och arbetar huvudsakligen med följande områden:

  • Löpande redovisning
  • Bokslut
  • Koncernredovisning
  • Rapporter
  • Årsredovisning
  • Inkomstdeklaration
  • Administration
  • Förvärv av bolag/fastighet
  • Avyttring av bolag/fastighet
  • Arbete i ekonomi- och fastighetssystem
  • Projektredovisning

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller liknande och har gedigna kunskaper i och praktisk erfarenhet av löpande redovisning. Erfarenhet från revisions-/redovisningsbyrå är önskvärt och erfarenhet från fastighetsbranschen är ett starkt önskemål. Du är van att arbeta i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor i organisationen, både mot ekonomi och mot övrig verksamhet. Du har avancerade kunskaper i Excel, mycket goda kunskaper i affärs- och ekonomisystem och gärna erfarenhet av koncernredovisning och redovisning enligt samtliga regelverk (K2, K3, RFR2 och IFRS). Mycket goda systemkunskaper är ett krav och kunskaper i Unit4 ERP (fd UBW/Agresso) är meriterande. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både i svenska och engelska.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarstagande och självgående samt en mycket noggrann, strukturerad och resultatorienterad person. Du strävar alltid efter att effektivisera ditt arbete och leverera med hög kvalité. Du får energi av att arbeta i ett entreprenöriellt klimat och trivs med högt tempo i en föränderlig miljö. Du är jordnära, professionell och social och gillar att samarbeta med andra såväl som att jobba enskilt.

 

 För mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Vindex. Ansökan skickar du snarast möjligt till: erica.roos@vindex.se.

Vid frågor kontakta: Erica Röös 0733-38 10 85. Vi behandlar ansökningarna löpande.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Här presenteras löpande de tjänster vi söker

På Novi har vi ett stort engagemang för fastigheter, förvaltning och affärer! Här presenterar vi löpande de tjänster som är aktuella just nu.

Du är alltid välkommen att spontant skicka ditt intresse till jagvillhajobbet@novire.se.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. När du ansöker till oss godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy. Mer information finns att läsa på vår hemsida: https://novire.se/gdpr/

Välkommen med din ansökan!

Har du allmänna frågor? Kontakta oss här.

Serviceanmälan